O mnie
Poznaj mnie
Jestem pedagogiem, logopedą, terapeutą…
Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Wrocławskim uzyskując tytuł magistra pedagogiki. W mojej pracy zawodowej przeplatały się role pedagoga, wychowawcy i terapeuty, zaangażowanego w pracę z dziećmi i młodzieżą.
Obserwując z perspektywy pełnionych ról zawodowych relacje międzyludzkie i jakość wyrażania siebie w tych relacjach, poczułam niedosyt, który zmotywował mnie do poszukiwania źródeł rozwoju w aspekcie komunikowania się, wypowiadania swoich potrzeb oraz prawidłowego ich odczytywania u innych… Okazało się, że jest to szeroka sfera życia człowieka, która w swoim początku w relacji „twarzą w twarz” kształtuje, rozwija i doskonali się od momentu narodzin… Interesujące dla mnie stało się również to, w co człowiek musi być wyposażony biologicznie, aby mógł posiąść właściwą tylko ludzkiej naturze homo loquens MOWĘ. Tak zrodził się pomysł na studia w zakresie logopedii, a następnie dalsze pogłębianie wiedzy z tej dziedziny na Podyplomowych Studiach Neurologopedii Klinicznej z Wczesną Interwencją Logopedyczną na Uniwersytecie Medycznym oraz licznych kursach, warsztatach i szkoleniach…
Nazwa Poradni Logopedycznej, którą prowadzę, wyraża istotę mojego stosunku do wykonywanego zawodu logopedy. Przyjmuję słowo „LOGOS” w znaczeniu określonym przez filozofów takich jak: Platon, Artystoteles, według których oznacza ono słowo, mowę, myśl, rozum…. Takie ujęcie logosu, skłania mnie zarówno do ciągłych poszukiwań właściwych dróg pomocy, jak i nieustannej refleksji nad sensem podejmowanych przez mnie działań terapeutycznych.
Kwalifikacje
2013 – 2015 Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu; Neurologopedia Kliniczna z Wczesną Interwencją Logopedyczną; studia podyplomowe (tytuł: neurologopeda kliniczny, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej)
2011 – 2013 Uniwersytet Zielonogórski w Zielonej Górze, Logopedia z terapią pedagogiczną; studia podyplomowe (tytuł: logopeda, terapeuta pedagogiczny)
2008 – 2009 Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu, Terapia zajęciowa; studia podyplomowe (tytuł: terapeuta zajęciowy)
1999 – 2004 Uniwersytet Wrocławski we Wrocławiu, Pedagogika – blok specjalistyczny: poradnictwo; studia magisterskie (tytuł: pedagog)
Dodatkowe kursy i szkolenia
-Pomoc dziecku z rozszczepem wargi i/lub podniebienia w okresie niemowlęcym – webinar prowadzony przez prof. dr hab. D. Plutę-Wojciechowską
- udział w III konferencji online SPECJALIŚCI 0-6 PRAKTYCY-PRAKTYKOM – 20 wystąpień specjalistów z różnych dziedzin dzielących się wiedzą dotyczącą wspierania rozwoju małego dziecka, m.in.:
- dr Mira Rządzka – „Co z tym oddychaniem?”
- Zuzanna Wędołowska - „Samoregulacja u dzieci, czyli o głodzie i sytości”
- Daria Matyjak -„Rozszerzanie diety metodą mieszaną – czy to ma sens?”
- Urszula Petrycka - „Rozwój mowy dzieci wielojęzycznych”
- Małgorzata Paleczny - „Pozycje do rozszerzania diety”
- Joanna Pałasz - „Aktywności motywujące do komunikacji”
- Marta Baj-Lieder - „Mouthing – czym jest i jak się rozwija?”
- Monika Bednarek - „Skuteczna praca z materiałem obrazkowym”
- Magdalena Boćko-Mysiorska - „Jak komunikować się z dzieckiem, aby chciało z nami współdziałać?”
- dr n. med. Joanna M. Kıyak - „Trudności w rozpoznaniu i diagnozie różnicowej ASD”
- Ewelina Filipczak-Rosa - „Ile kalorii ma powietrze? Bóle brzuszka, gazy i refluks u niemowląt”
- Marcelina Przeździęk - „Afazja rozwojowa a opóźnienie rozwoju mowy”
-Aktywizacja układu mięśniowo - szkieletowego okolic głowy i szyi poprzez stymulację nerwów czaszkowych – praktyczne szkolenie online prowadzone przez dr n.med. Mariana Majchrzyckiego
- liczne webinary dotyczące rozszerzania diety niemowlęciu prowadzone przez psycholożkę i dietetyczkę Zuzannę Wędołowską
- udział w I i II konferencji online SPECJALIŚCI 0-6 PRAKTYCY-PRAKTYKOM – 23 wystąpienia specjalistów z różnych dziedzin dzielących się wiedzą dotyczącą wspierania rozwoju małego dziecka, m.in.:
- Anna Kotlińska – „Co każdy specjalista 0-6 powinien wiedzieć o mioterapii noworodków”
- Marcelina Przeździęk – „Rozwój mowy dzieci przedwcześnie urodzonych”
- Zuzanna Antecka – „Neofobia żywieniowa oczami dziecka”
- Joanna Pałasz – „Zabawa wspierająca komunikację dziecka z ASD”
- Anna Zając – „Mowa i komunikacja na bilansie dwulatka”
- Mira Rządzka – „Moda” na wędzidełka
- Aleksandra Belta-Iwacz – „Jak wspierać dziecko, które się boi?”
- Marta Baj-Lieder – „Ostrożnie z radami! Czyli dziecko z awersją pokarmową”
- Marcelina Przeździęk – „O dzieciach, które później zaczynają mówić”
- Zuzanna Antecka – „Reakcja rodziców i otoczenia na sposób żywienia dziecka jako element etiologii wybiórczości pokarmowej u dzieci”
- Anita Janeczek-Romanowska – „Wysoko wrażliwe dziecko”
- Marta Baj-Lieder – „ARFID czyli kiedy dziecko nie jest zwykłym niejadkiem”
- Kamila Wasiluk – „Jak oddychanie przez usta wpływa na rozwój twarzy i zgryzu?”
- Emilia Wojewódzka – „Przesiewy i diagnostyka – narzędzia i metody rozpoznawania ryzyka zaburzeń ze spektrum autyzmu u niemowląt i dzieci w wieku poniemowlęcym”
- Wczesna diagnostyka i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt, prowadz. we Wrocławiu przez dr n. o zdr. Mirę Rządzką
- Ankyloglossia u noworodków i niemowląt. Diagnoza i terapia, prowadz. w Poznaniu przez dr n. o zdr. Mirę Rządzką
- Mutyzm wybiórczy – skuteczne metody terapii dla zaawansowanych, prowadz. we Wrocławiu przez mgr Marię Bystrzanowską
- Mutyzm wybiórczy w teorii i praktyce, prowadz. we Wrocławiu przez mgr Marię Bystrzanowską
- Konferencja Good Food 2019. Zaburzenia odżywiania u dzieci, org. we Wrocławiu przez dr n. o zdr. Martę Wawrzynów i mgr Joannę Stankiewicz-Trzaskawkę
- PROGESTY – autorska Metoda Prostych Gestów wspomagająca terapię dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, prowadz. we Wrocławiu przez dr Darię Jodzis
- Elastyczny Terapeutyczny Taping w chorobach głowy, szyi i twarzoczaszki w logopedii – warsztaty doskonalące, prowadz. we Wrocławiu przez Ester de Ru, Go Physio, ETT Instructor Course Tutor
- Terapia neurotaktylna cz. II, prowadz. we Wrocławiu przez Bernadettę Lis
- Terapia neurotaktylna cz. I, prowadz. we Wrocławiu przez Bernadettę Lis
- Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej, cz. 3, prowadz. w Warszawie przez dr n. hum. Annę Prożych
- Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej, cz. 2, prowadz. w Warszawie przez dr n. hum. Annę Prożych
- Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną, stopień drugi – praktyczny, prowadz. w Warszawie przez dr n. hum. Mieczysława Chęćka i mgr Edwina Bażańskiego
- Niemowlak u logopedy, prowadz. w Zielonej Górze przez dr n. hum. Marzenę Machoś
- Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa – kurs podstawowy, prowadz. w Zielonej Górze przez dr n. hum. Marzenę Machoś
- Neuroszkoła – od wiedzy neurologów do praktyki nauczyciela, prowadz. w Legnicy przez dr n. biol. Marka Kaczmarzyka
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna – moduł II rozwijający pt. “Zaburzenia funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy (0-1 r.ż.)”, prowadz. we Wrocławiu przez dr Aleksandrę Ładę
- Logorytmika – metoda wspomagająca motorykę, słuch i mowę dziecka, prowadz. we Wrocławiu przez dr Annę Walencik-Topiłko
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia, diagnoza – terapia – masaż, prowadz. we Wrocławiu przez mgr Katarzynę Gromelską; uzyskanie tytułu terapeuty ręki
- Guguhopla, od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo-literowego, prowadz. w Zielonej Górze przez dr n. hum. Marzenę Machoś
- Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Od czego zacząć? – diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych, prowadz. w Zielonej Górze przez dr n. hum. Marzenę Machoś
- Dziecko nie słyszy… I co dalej?, prowadz. w Legnicy, org. przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna – moduł I pt. “Zaburzenia funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy”, prowadz. we Wrocławiu przez dr Aleksandrę Ładę
- Terapia miofunkcjonalna, prowadz. we Wrocławiu przez Helmę Kaspers, PT Bsc, zert. Myofunktionelle Therapeutin Erwachsenbilderin FA
- Elastyczny Terapeutyczny Taping w chorobach głowy, szyi i twarzoczaszki, prowadz. w Karpaczu przez Esther de Ru, Gophysio Edu MTC Instructor
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, prowadz. we Wrocławiu przez dr Maritę Gehrke, wykładowcę Akademii Rehabilitacji Rozwojowej Monachium i Bochum
- Nadwrażliwość dotykowa jamy ustnej u dzieci, prowadz. w Zielonej Górze przez Martę Baj-Lieder
- Diagnoza i stymulacja odruchów i umiejętności pokarmowych u noworodków, niemowląt i małych dzieci, prowadz. w Zielonej Górze przez dr n. o zdr. Mirę Rządzką
- Terapia ustno-twarzowa, ergoterapia w pediatrii, terapia ręki i ich wpływ na rozwój psychomotoryczny dziecka z zaburzeniami w rozwoju, prowadz. we Wrocławiu przez dr Teresę Kaczan
- Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej, cz. 1, prowadz. we Wrocławiu przez dr n. hum. Annę Prożych
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard, prowadz. we Wrocławiu przez Bognę Stępień-Błachowiak i Aleksandrę Skubel
- Terapia neurobiologiczna dla początkujących, prowadz. w Krakowie przez prof. dr hab. Jagodę Cieszyńską
- Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych, prowadz. w Krakowie przez dr hab. prof. UP Martę Korendo oraz dr Katarzynę Sedivy
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją), prowadz. w Krakowie przez dr Zdzisławę Orłowską-Popek
- Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną, stopień pierwszy, prowadz. w Gdańsku przez dr. n. hum. Mieczysława Chęćka
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania, prowadz. we Wrocławiu przez mgr Katarzynę Sedivy
- Kinezjologia edukacyjna, prowadz. w Szczawnie Zdroju w ramach Projektu “Wykwalifikowane kadry medyczne Dolnego Śląska”
- Rehabilitacja pacjentów z zaburzeniami języka, mowy i głosu w przebiegu uszkodzenia układu nerwowego, prowadz. w Szczawnie Zdroju w ramach Projektu “Wykwalifikowane kadry medyczne Dolnego Śląska”
- Warsztaty i terapia funkcjonalna pacjentów po uszkodzeniu ośrodkowego układu nerwowego, prowadz. w Szczawnie Zdroju w ramach Projektu “Wykwalifikowane kadry medyczne Dolnego Śląska”
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu, prowadz. we Wrocławiu przez dr Martę Korendo
- Czynny udział w konferencji. Tytuł wystąpienia: “Disturbances in the development of the child’s speech and how to diagnose and determine courses of action speech therapy” (“Zakłócenia w rozwoju mowy dziecka a sposób diagnozowania i wyznaczania kierunków działań terapii logopedycznej”), Zielona Góra
- Rehabilitacja pacjentów z uszkodzeniami mózgu – afazje, dysartrie, org. przez Polski Związek Logopedów Oddział Lubuski, Żary
- Porażenie nerwu twarzowego. Elementy wczesnej interwencji klinicznej, org. przez Polski Związek Logopedów Oddział Lubuski, Żary
- Funkcje kory mózgowej. Diagnostyka mózgu w uszkodzeniach neurologicznych, org. przez Polski Związek Logopedów, Międzywodzie
- Kompleksowa rehabilitacja pacjentów bez krtani, org. przez Polski Związek Logopedów Oddział Lubuski, Żary
- Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna, prowadz. przez neurologopedę mgr Mirę Rządzką w Zielonej Górze
- Podstawy prawidłowej emisji głosu, prowdz. przez neurologopedę dr Wiolettę Sokal w Zielonej Górze
- Z dysleksją przez całe życie – dobre praktyki, konferencja we Wrocławiu org. przez Szkołę Wyższą psychologii Społecznej i Promyk Słońca